• Need Help? Call Us +88 02 9114093
  •  | 
  •  | 
  •  | 
  • English
  •  
 
Department of Agriculture Marketing
আমন চাল - সরু: ৪৩.০০ - ৪৬.০০ ▼৮.৭৮% আমন চাল - মাঝারি: ৩৪.০০ - ৩৭.০০ ▲১.২৮% আমন চাল - মোটা: ৩০.০০ - ৩১.০০ ▲৪.২১% আটা (লুজ): ২৫.০০ - ২৮.০০ ▼০.৬৮% আটা (প্যাকেটজাত): ৩২.০০ - ৩৩.০০ ▲০.০৬% মাংসঃ– গরু: ৫২৬.০০ - ৫৫৯.০০ ▲৩.৮৯% মুরগীর ডিম (দেশী): ৪৯.০০ - ৫৬.০০ ▲৭.৫৫% ডিম ফার্ম - লাল: ৩৩.০০ - ৩৫.০০ ▲০.৭১% আপেল: ১৮০.০০ - ২১০.০০ ▲০.৯০% চিনি (দেশী): ৫২.০০ - ৫৩.০০ ▲০.০৬% আয়োডিনযুক্ত লবণ (প্যাকেটজাত): ২৬.০০ - ৩৫.০০ ▼২.৭৯% মুসুর - দেশী: ৯৬.০০ - ১০৩.০০ ▲০.০৩% ছোলা - গোটা: ৭৩.০০ - ৮৩.০০ ▼১.০৯% সয়াবিন তেল: ৮১.০০ - ৮৪.০০ ▲০.১৬% পেঁয়াজ - দেশী: ২৫.০০ - ২৯.০০ ▲৫.১৬% রসুন - আমদানিকৃত: ১৩০.০০ - ১৩৯.০০ ▲০.৮৩% কাঁচা মরিচ: ৪৯.০০ - ৬৪.০০ ▲১৫.০৮% আদা - আমদানিকৃত: ১৩১.০০ - ১৪৬.০০ ▼৯.৮৯% মাংস (খাসী): ৭১৭.০০ - ৭৪০.০০ ▲০.৫৫% রুই মাছ (দেশী): ২৬০.০০ - ৩৪৪.০০ ▼০.৪৩% পাঙ্গাশ মাছ - ছোট: ১১৬.০০ - ১২৬.০০ ▼৪.২২% ইলিশ মাছ: ৬৩৮.০০ - ৯৩৮.০০ ▼১৪.০১% কলা - চাঁপা: ১৯.০০ - ২৩.০০ ▲২০.৭২% কলা - সাগর: ২১.০০ - ২৪.০০ ▲০.৯৪% খেজুর: ১২০.০০ - ১৫০.০০ ▼৩১.৮২% বেগুন - সাধারণ মানসম্পন্ন: ২৬.০০ - ৩০.০০ ▲১২.৯৯% কাঁচা পেঁপে: ২৯.০০ - ৩৬.০০ ▲১৯.৫২% শসা: ৩০.০০ - ৩৫.০০ ▲১৩.৮৮% ক্ষীরা: ২৫.০০ - ৩০.০০ ▼৫.৪১% বরবটি: ৩০.০০ - ৩৫.০০ ▲১৩.২৮% পাকা টমেটো: ৪০.০০ - ৫২.০০ ▲১৪.৩৭% শুকনো মরিচ: ১৫৮.০০ - ১৭৫.০০ ▼৮.৫৯% মুরগীঃ ব্রয়লার: ১১৫.০০ - ১২০.০০ ▼১৫.৫০%

Selected Post

ICT and producer organizations November, 2012

This was the fifth in a series of online discussions that stem from the launch of the World Bank's ICT in Agriculture e-Sourcebook and
the growing demand for knowledge on how to use ICT to improve
agricultural productivity and raise smallholder incomes. 12-23 November
2012



Producer organizations play an important role in tackling the
systemic causes of poverty, because they give farmers—men and women—a
legitimate voice in shaping pro-poor rural policies.  Producer
organizations can function more efficiently by using information
communication technologies (ICT) to attract and retain a wider
membership, generate more funds, and provide better services to their
members. 



Comment(s)

Please Login or Register for Comment.